Avtomatizacija spletne B2B prodaje

- Avtomatizacija spletne prodaje - nazaj na blog

avtomatizirati avtomatizírati -am dov. in nedov. (ȋ) 1. uvesti avtomate, opremiti z avtomati: avtomatizirati telefonski promet; v tovarni so večino strojev avtomatizirali; proizvodnja nekaterih predmetov se je že zelo avtomatizirala / avtomatizirati poslovanje 2. s ponavljanjem povzročiti, da kaj poteka brez sodelovanja volje, zavesti: avtomatizirati gibe / skakalec naj pazi, da napake ne bo avtomatiziral avtomatizíran -a -o: avtomatizirana bencinska črpalka; postavili so nove avtomatizirane naprave

Avtomatizacija je vse okoli nas. Kljub temu, da na prvi pogled iz zgornje definicije iz SSKJ zgleda preveč robotsko, temu ni tako. Pri B2B spletni prodaji ni namen, da se bodo dolgoletni odnosi med prodajalcem in kupcem spremenili oziroma, da ne bo več potrebnega človeškega stika. Ravno nasprotno. In zakaj tako mislimo?

Časovno potratne ponavljajoče aktivnosti

Vsak, ki se ukvarja s prodajo, se zaveda, da na prodajo vpliva veliko faktorjev. Med drugim tudi čas. Kdaj je najbolje opravljati prodajo? Zjutraj, pred kosilom, pozno zvečer? Nažalost ni istega recepta za vse panoge, ampak vedno velja eno pravilo. Prodaja se mora izvesti ob pravem času. Neodzivnost vas lahko stane stranko. Če ste preveč obremenjeni z delom, se hitro pojavijo napake. Zaradi napake lahko ponovno izgubite stranko. Ne morete podati odgovora stranki, ker nimate informacij o zalogi določenega artikla. To vas ponovno lahko stane stranko.

V B2B svetu je odzivni časi zelo počasen v primerjavi z B2C svetom. Po podatkih na študiji 3500 podjetjih v Združenih državah Amerike je bilo odkrito da je povprečni čas odziva B2B podjetja stranki je 32 ur.

Povprečni čas odziva B2B podjetja stranki je 32 ur

Povprečni čas odziva B2B podjetja stranki je 32 ur
  • Samo 5% podjetij je odgovorilo v roku 1 ure.
  • Samo 27% podjetij je odgovorilo v roku 6 ur.
  • Samo 36% podjetij je odgovorilo v roku 24 ur.
  • 32% podjetij je rabilo za odgovor več kot 24 ur.

Kako bolje izrabili čas?

Vrnimo se na vaš delovni urnik in hitro ugotovimo, da ste zaposleni. Vsi smo zelo zaposleni. Ni hujšega kot da vam zmanjša časa in morate podaljšati svoje bivanje v službi. Redko kdo naredi analizo svojega časa. Vendar v večini primerih se izkaže, da izgubimo čas s aktivnostmi, ki bi se jih dalo avtomatizirati. Ročno ustvarjanje ponudb, iskanje po prodajnem katalogu, ročno preverjanje zaloge in klicanje dobavitelja, ročno pošiljanje PDF ponudb vašim strankam, itd.

Fokus mora biti na bolj pomembnih aktivnostih. Kot že prej omenjeno, B2B prodaja je mnogo bolj na človeški ravni. Našega kupca mnogo bolje poznamo, vemo kdaj ima rojstni dan, imena njihovih otrok in še kakšne bolj osebne stvari. Če pa moramo izgubljati čas s pripravo ponudb, se tem dejavnostim ne morem povsem posvetiti. Zakaj ne more avtomatizirati pripravo teh ponudb?

Zakaj je to pomembno?

Svet se zelo hitro spreminja. Tudi v B2B spletu. Konkurenca ne spi in hitro smo lahko v situaciji, ko nas konkurenca prehiti “po levi”. Če želimo biti najboljši v svoji panogi, potem moramo tudi uporabljati najboljše rešitve. Stranke vedno zahtevajo več. Eden of faktorjev je predvsem odzivnost. Ne želite, da bi vam posel prevzela konkurenca ker ste proprosto prepočasni.

Vsak zaposleni v prodaji predstavlja pomemben člen. Vsak dober prodajalec je vreden svojega denarja. Vendar zakaj bi bil prodajalec plačan za delo, ki ga je možno znatno skrajšati. To ni problematično samo z vidika podjetja, vendar tudi z vidika prodajalca. Delo kmalu postane monotono, ni novih idej in predvsem prodaja začne slabeti.

Avtomatizacija v povprečju na mesec prihrani 40 ur, kar v povprečjue znese več kot 1000 EUR na mesec na zaposlenega. Za 10 zaposlenih to na letni ravni pomeni 120000 EUR.

Naslednji koraki

Naslednji koraki so predvsem zavedanje, da je prihodnosti v spletni B2B prodaji avtomatizirana. Ne govorimo, da ne bo več fizičnega stika. Vendar lahko velik del tega opravimo že na spletu in strankam predstavimo najboljšo prodajno izkušnjo. Eden od načinov za dosego tega je avtomazitacija spletne prodaje. Vprašati se moramo:

  • Ali ste že izgubili stranko, ker ste naredili napako pri naročilu?
  • Ali ste že izgubili stranko, ker ste se prepozno odzvali na naročilo?
  • Ali ste izgubili možnost za večjo prodajo, ker niste mogli bolje predstaviti vašega prodajnega asortimana?

Če ste na vsaj eno vprašanje odgovorili da, potem je čas, da razmislite o spletni avtomatizirani B2B prodaji. Ne predstavljajte si, da bo to dodano breme za vas, ampak naj vam to služi za izboljšanje procesa. Bolj izboljšan proces, večja in boljša prodaja.

Ustvarite svojo B2B trgovino še danes

Enostavna vpeljava prodajne storitve v obstoječi poslovni proces